Huishoudelijk reglement


Onze praktijk verplicht er zich toe elke patiënt correct en op tijd te behandelen. Daarom vragen wij ook aan de patiënt om mee te werken. Dit kan door de volgende regels in acht te nemen:

1.    Tijdens het eerste bezoek aan de praktijk een geldig legitimatiebewijs (ID kaart of inschrijving in het bevolkingsregister) en inschrijvingsbewijs van de verzekering mee te brengen. Wijzigingen in persoonlijke gegevens of verzekering dienen zo spoedig mogelijk aan de balie te worden gemeld.

2.    Behandelingen die veel tijd in beslag nemen worden steeds 's ochtends gepland. Controle afspraken worden meestal 's middags gepland.

3.    Aangezien tijd kostbaar is, proberen wij zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen van onze patiënten.

4.    De patiënt wordt verzocht zich te melden aan de balie bij het binnenkomen, bij voorkeur door de afsprakenkaart af te geven aan de balie.

5.    Indien een controle afspraak niet kan worden nagekomen, gelieve deze minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Afspraken voor het plaatsen of verwijderen van apparatuur worden bij voorkeur langere tijd van tevoren gewijzigd.

6.    Het voeren van telefoongesprekken in de wachtkamer en praktijkruimte kan storend zijn voor andere patiënten en het personeel. Gelieve uw mobiel uit te schakelen.

7.    Zorg dat je tanden en beugel grondig gepoetst zijn vóór je in de stoel gaat zitten. Breng altijd je tandenborstel mee als je naar de praktijk komt.

8.    Draag steeds je elastieken en/of beugel, ook al heb je net gepoetst.

9.    Overleg steeds telefonisch wanneer de beugel stuk is (los slotje, losse band, kapotte activator of plaat), ook al heb je die dag een controle afspraak staan. Reparaties vragen extra tijd en kunnen niet altijd tijdens de controle gebeuren. Het zou zonde zijn dat je voor niets komt en dat er nieuwe afspraak moet worden gemaakt.

Ontwikkeld door Time2impress